اصفهان-دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان گفت:اعتمادنهاییترین نقطه برندینگ است، مقدمه اعتماد مردمی رضایت خاطر مشتریان است که برای ادامه این مسیربایدبازی هوشمندانه اجتماعی طراحی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین زاده قشمی شامگاه جمعه در آئین اعطای تندیس زرین رعایت حقوق مصرفکنندگان توسط وزارت صمت به شرکتهای برتر استان اصفهان اظهار داشت: دور جدید اهدا تندیس با تغییر رویکرد به سمت تعالی سازمانی و اعمال فرایندهای استانی آغاز شده است.
وی افزود: راهاندازی راهیان پیشرفت در سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با محوریت شرکتهای منتخب دریافت جایزه در دستور کار است و بازدید رهبران افکار عمومی از این دستاوردها در یک ایونت حضوری تأثیرگذار خواهد بود.
دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه رویدادها و چالشهای حضوری برای تغییرنگرش لایههای اجتماعی به دستاوردها بسیار مؤثر است، گفت: در مسیر حرکت به سمت ایجاد یک تمدن، باید ابتدا نظامسازی، دولتسازی و حتی جامعهسازی صورت گیرد و این مورد به تک تک برندها مربوط میشود.
وی تصریح کرد: به عبارتی با راهاندازی باشگاه مشاوران جوان، خانواده و یا مادران به صورت اختصاصی در هر شرکت صنعتی میتوان جامعهسازی را برای هویتبخشی اجتماعی ایجاد کرد و البته بهترین افسران این امر اعضا و پرسنل این مجموعهها به ویژه فعالان خدمات پس از فروش هستند که به عنوان افسران دیدهبانی فعالیت دارند.
زاده قشمی اعتماد را نهاییترین نقطه برندینگ دانست و افزود: مقدمه اعتماد مردمی حال خوب و رضایت خاطر مشتریان است که برای ادامه این مسیر باید بازی هوشمندانه اجتماعی طراحی کرد.
وی معتقد است که اگر روایت نکنیم مارا روایت میکنند و روایت در واقع همین رویدادها، بازدیدها، مباحثه و بازیهای اجتماعی است که در کنار آن باشگاههای اجتماعی و اقشار مختلف مردمی و نخبگان شکل گیرد و حتی در اصفهان و این مجموعه به عنوان پایلوت راهاندازی باشگاه سفیران کار خود را آغاز کند.
دبیر جایزه ملی رعایت از حقوق مصرف کنندگان خاطر نشان کرد: اهدا کننده این تندیس در واقع مردم هستند که حتی شکایت تعزیراتی و یا نارضایتی از سوی مردم نداشتهاید و بر معیارهای مشتریمداری و ارتباط با ذینفعان موفق عمل کردهاید.
خدمات پس از فروش باعث قوام و دوام مجموعه تولیدی و بزرگترین رسالت تولیدکنندگان است
اکبر تقوی شوازی، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز در این آئین با بیان اینکه اغلب مجموعههای صنعتی اصفهان با حجم زیاد از ایجاد اشتغال و تولید جمله توانستن را معنی کردهاند، گفت: امروزه نمیتوان بحث تولید، فروش و خدمات را از یکدیگر جداشدنی بدانیم و ارزیابی خدمات پس از فروش یک امر ناملموس و سختی است که باید متناسب با شرایط و مکان و به ازای هر کالا و مشتری اقتضائات خود را دارد و اگر تولید با کیفیت شکل نگیرد، رضایت مشتری نیز محقق نخواهد شد.
وی ادامه داد: خدمات پس از فروش باعث قوام و دوام مجموعه تولیدی و بزرگترین رسالت تولیدکنندگان است و ارتباط تنگاتنگی بین تولیدکننده و مصرفکننده وجود دارد که تولیدکننده خدمات، در جهت رعایت حقوق مصرفکننده فعالیت میکند.
تقوی با اشاره به اینکه برخی از سالها حدود هزار و ۱۰۰ متقاضی برای دریافت جایزه ملی رعایت از حقوق مصرفکننده درخواست میدادند و تنها ۹ درصد موفق به دریافت آن میشوند و این رقابت با بزرگان صنایع مختلف را نشان میدهد.
سید داوود موسوی معاون سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز در این آئین با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف کنندگان سه رویکرد واحدهای توزیعی، خدماتی و تولیدی دارد، اظهار داشت: هرساله این مجموعه در محور خدماتی این جایزه را دریافت میکند که باید در سایر محورها نیز پیشگام شود، زیرا کیفیت، قیمت و نوع عرضه و ارائه و خدمات پس از فروش بسیار اهمیت دارد.